Brand Design

Portfolio: Brand Design

Een krachtige merkidentiteit begint met een krachtig logo. Met de juiste creativiteit, aandacht en ingrediënten creëer je een herkenbaar logo met een passende uitstraling, dat bovendien als leidraad dient voor alle huisstijluitingen. Zo ontstaat goed ‘brand design’. Artvertisement realiseerde het al voor talloze opdrachtgevers. Een selectie daarvan vindt u op deze pagina.

Straatcoach Venlo

Slide 1

Logo

Gemeente Venlo had de wens om voor haar Straatcoaches een herkenbaar logo te laten ontwikkelen. Een logo dat past binnen de huisstijl, dat jongeren aanspreekt én voldoende gezag uitstraalt: dat waren de richtlijnen. Twee tekstwolkjes, waarvan de vorm is gebaseerd op het logo van Gemeente Venlo, zijn samengesmolten tot een vaantje.

All-In Carwash Echt

Slide 1

Logo & huisstijl

De grootste en meest geavanceerde wasstraat van Nederland werd in het voorjaar van 2016 gebouwd aan de A2 bij Echt. Artvertisement werd gevraagd hiervoor een krachtig beeldmerk te ontwikkelen. De uitdrukkelijke wens voor het gebruik van oranje en grijs in het logo maakte het een uitdagende opdracht. Een speels, toegankelijk en dynamisch ogend ontwerp is het resultaat.

RDT Metaal & Techniek

Slide 1

Logo

Een jong bedrijf in metaalbewerking zocht een professionele uitstraling. Om aan de wens van een strak logo te voldoen, is met een zo eenvoudig mogelijke weergave toch een kenmerkende ‘metaal’-look gerealiseerd.

Moswand.eu

Slide 1

Logo

Moswand.eu vervaardigt wanden die gemaakt zijn van mos, als fraaie en originele aankleding in interieurs. Na enkele jaren werd het tijd voor een nieuw logo en hiervoor werd Artvertisement ingeschakeld. Een abstracte weergave van de deeltjes mos en een karakteristiek lettertype vormen het nieuwe, frisse beeldmerk van Moswand.eu.

Le Jardin

Slide 1

Logo & huisstijl

Le Jardin Utrecht: een restaurant aan de sfeervolle Mariaplaats waar groenten centraal staan. Artvertisement kreeg de uitdaging om hiervoor een sfeervol logo te ontwerpen. Het resultaat heeft een tijdloze uitstraling en de blaadjes zijn elementen die in vrijwel alle uitingen van Le Jardin terugkomen.

Centrum Weert Promotion

Slide 1

Logo

Centrum Weert Promotion timmert flink aan de weg voor een levendige Weerter binnenstad. Artvertisement werd benaderd om een Inspiratieboek voor winkeliers te ontwerpen en maakte van de gelegenheid gebruik om de huisstijl op te frissen. In het logo is nog steeds het stratenplan verwerkt, maar nu met glas in lood-effect om de authentieke sfeer van Weert te benadrukken. Verder is het logo vormgegeven als soort van vaantje, waarmee het woord ‘promotion’ tot uiting komt.

Company Cases

Slide 1

Logo

Company Cases biedt voor bedrijven telefoon- en tablethoesjes met logobedrukking. Artvertisement ontwierp het logo en de website, die aan het einde van dit jaar online zal zijn.

Chef’s Aide

Slide 1

Logo

Artvertisement ontwikkelde de interface en het logo van een nieuwe app voor de iPad. De app maakt koken makkelijker door visuele hulplijnen en timers toe te voegen aan recepten. Chef’s Aide is simpel, handig en leuk. De uitstraling van het logo past helemaal tussen hedendaagse apps.

Looiershof

Slide 1

Logo

Een Eindhovense projectontwikkelaar heeft Artvertisement het logo laten ontwerpen voor een prestigieus bouwproject op de stadsmuur van Maastricht. Diverse elementen komen in het logo terug: de stadswal, het wapen van Maastricht, de symbolisering van ‘hartje centrum’ en een silhouette van het te bouwen project.

Robira

Slide 1

Logo

Een nieuw gestart eenmansbedrijf heeft Artvertisement benaderd om een huisstijl te ontwikkelen. Het resultaat is een logo geworden waaruit de hoofdactiviteit van het bedrijf naar voren komt: industriële werkzaamheden die op grote hoogte plaatsvinden, zogenaamd ‘rope access’.

The Hospitality Group

Slide 1

Logo

Verschillende horecabedrijven die het brein waren van enkele jonge ondernemers werden in 2013 verzameld onder één ‘moederbedrijf’: The Hospitality Group. Artvertisement heeft aan de wens van een ‘clean’, typografisch logo voldaan.

Kwaspen Architectuur

Slide 1

Logo

Een nieuw logo voor een architectenbureau. De herkenbaarheid van het oude logo moest behouden blijven, maar alles mocht frisser en krachtiger.

Ludiek Sjiek

Slide 1

Logo

Een nieuw concept op het gebied van feestkleding: alles is handgemaakt en (bijna) uniek. De kleding van Ludiek Sjiek moet een glimlach op ieders gezicht toveren op feestelijke gelegenheden, voornamelijk met de ‘vastelaovendj’ (carnaval).

Konnect

Slide 1

Logo

Voor een eenmanszaak zonder pakkende naam en zonder huisstijl heeft Artvertisement in 2012 een compleet nieuwe bedrijfsuitstraling ontwikkeld. De naam werd ‘Konnect’, om aan te geven dat de betreffende ondernemer werkzoekenden linkt aan bedrijven uit zijn netwerk. De ‘K’ staat voor de beginletter van de naam van de ondernemer.

Thamara Winters

Slide 1

Logo

Thamara Winters, bekend van het programma Top Chef de 12 Provincies en bekroond met de titel ‘Beste amateurkok van Nederland’, is gestart met het schrijven van een eigen kookboek. ‘Stiletto’s in de Keuken’ is geschreven als zogenaamde ‘chick lit’ en moest daarom de uitstraling van een vrouwenboek krijgen. In het logo is dit duidelijk verwerkt door het gebruik van o.a. sierlijke lettertypes, de stiletto en de zachte pastelkleuren.

Maas Water

Slide 1
Slide 2

Logo

Maas Water, een bedrijf gespecialiseerd in afvalwaterbehandeling, heeft zijn logo en huisstijl in 2012 vernieuwd. Artvertisement mocht hiervoor van betekenis zijn en hield de stijl verfrissend en toch herkenbaar.

JOW!

Slide 1

Logo

Voor Jonge Ondernemers Weert, kortweg JOW!, heeft Artvertisement een logo ontwikkeld. Een dynamische, informele en toch zakelijke uitstraling waren de uitgangspunten, met daarin een herkenbaar Weerter element.

Calceus Shoe Care & Accessories

Slide 1
Slide 2

Logo

Voor een leverancier in exclusieve schoenaccessoires is er een logo ontwikkeld, samen met briefpapier, enveloppen en business cards. De vintage-stijl typeert het vakmanschap uit vroegere tijden.

Covaja Catering Concepts

Slide 1
Slide 2
Slide 3
Slide 4
Slide 5

Logo’s

Voor ieder concept van Covaja Catering Concepts is er een beeldmerk ontwikkeld, aansluitend op het huisstijl van de cateraar. In een silhouette-achtige vorm is het onderwerp van ieder concept vormgegeven.

Covaja

Slide 1
Slide 2

Logo

Logo voor een jong cateringbedrijf, waar alles op maat gemaakt wordt en waar vooruitstrevend gekookt wordt.

Klik op de afbeelding om een detailfoto te zien.

Café De Harmonie

Slide 1

Logo

Vernieuwd logo voor Café De Harmonie, een bruin café gevestigd in het oudste cafépand van Weert.

Yes!

Slide 1

Logo

Beeldmerk voor jong bedrijf gespecialiseerd in evenementenservices door jongeren.

Offermans Meerssen

Slide 1
Slide 2
Slide 3
Slide 4

Logo

Beeldmerk voor zowel een zaak in beeld- & geluidsapparatuur, als voor een apart gelegen witgoedzaak.